Dovoz starších vozidel ze zahraničí zvyšuje stáří tuzemského vozového parku. U takovýchto vozidel se často setkáváme s vysokým nájezdem a zanedbaným technickým stavem, který pak nepoctivá prodejci maskují, jak jen můžou, například naleštěnou karosérií a lesknoucími se plasty v interiéru. Tím se však při koupi nesmíme nechat obelstít.
Pokud chceme koupit ojetý vůz, neměli by nám chybět informace o vybraném vozidle. Historii vozidla jde dnes odkrýt velice snadno pomocí různých systémů. Po zadání VIN bude vaše auto v systému okamžitě prověřeno. Zdejší informace jsou čerpány z různých zdrojů, především od výrobců, autorizovaných dealerů, servisních míst, prodejců a dalších partnerů.
Ø Zkontrolujte si historické záznamy stavu tachometru.
Ø Ověřte si skutečný rok výroby v servisní historii.
Ø Ověřte si také záznamy o poškození a další údaje.
Ani krátká zkušební jízda většinou neodhalí zásadní nedostatky vozu, proto není od věci obrátit se před koupí na ověřený servis. Prohlídku před uzavřením kupní smlouvy by vám měl umožnit každý seriózní obchodník. A na co se při prohlídce vozu zaměřit?
Ø Lak karoserie – Bližší zkoumání pomůže odhalit případné nedokonalosti exteriéru.Pokud se na nějakém místě nepřirozeně odráží světlo, může se jednat o na pohled neviditelný důlek.
Ø Mezery – Zkontrolujte spáry mezi jednotlivými díly. Zaměřte se především na zadní dveře, přední blatníky a kapotu. Pokud se mezery v určitém místě zužují nebo naopak rozšiřují, vůz byl pravděpodobně opravován po větší či menší havárii.
Ø Pedály – Pokud jsou pedály nepřiměřeně opotřebované, kilometrový proběh je velmi pravděpodobně zfalšovaný.
Ø Stav podvozku – Pohled na auto zespodu vám mnoho napoví. Pokud již podvozek koroduje, něco není v pořádku. Před zvednutím auto na chvíli nastartujte, protože rozprouděné kapaliny mohou ukázat například na netěsnosti brzdové soustavy či olejové vany.
Ø Hadičky a kabely – Zkontrolujte, zda jsou všechny hadičky a kabely pevně připojeny a posuďte jejich stav, zda nejsou zpuchřelé.
Ø Brzdy – Projděte všechny brzdové hadičky, zda nejsou poškozené. Sundejte také disk s pneumatikou a podívejte se na kondici brzdových kotoučů a bubnů.
Ø Náprava – Pokud se podvozek podivně chová, nebo kola hlasitě mlátí, na vině jsou pravděpodobně tlumiče a pružiny. Zkontrolujte také stav čepů, kloubů a spojovacích tyčí. Jejich špatná kondice znamená další finanční výdaje.